Citykonferens

Citykonferens

Har ni beslutat er för att det är i stan ni vill vara, konferens i Stockholm och centralt? Eller kanske i en helt annan stad? Då är ni en bra bit på vägen i planeringen. Men djungeln av lokaler för konferens i Stockholm city eller andra stadskärnor är inte alltid helt lätt att navigera och det kan vara skönt med en hjälpande hand på traven.

Att boka en konferens mitt i city gör att ditt företag har nära till allt som staden i fråga har att erbjuda. Allt från restauranger, aktiviteter och kommunikationer. Allt detta samtidigt som ni bor på ett centralt beläget hotell och tillgång till bra möteslokaler anpassade för konferens. Att anordna en citykonferens innebär dock mycket jobb och planering. Inte bara när det gäller logistik och att få hela företaget på plats, utan också själva programmet för konferensdagarna.

Det ska vara en lokal som bjuder in till kreativitet och idéer och programmet ska helst innehålla både lärande föreläsningar och roliga aktiviteter. Allt paketerat på ett snyggt och välkomnande sätt, med alla delar på plats för att få deltagarna att känna sig välkomna och inspirerade.

Då är det bra att ta hjälp av ett eventbolag som vet precis vad som skulle passa ert företag bäst och som kommer kunna skapa några riktigt roliga dagar. Ni behöver inte ägna tid åt att hitta en passande lokal eller fundera över teknik och utrustning, utan kan tryggt överlämna detta till oss. Vi kan självklart även hjälpa till att planera in roliga aktiviteter som ni kan ägna er åt efter att dagen är slut, eller för att förlänga känslan och outputen av konferensen. Med vår kunskap och expertis vågar vi lova att göra vårt absolut bästa för att erbjuda er de absolut bästa tipsen för hur just ert företag kan skapa den bästa konferensen i city. 

Vi hjälper er navigera i lokaldjungeln!

5 tips för en bra citykonferens

Nedan följer 5 tips som är bra att tänka på för att ni ska få ut så mycket av er konferens som möjligt.

  1. Bena ut syftet med konferensen. Varför ska ni ha denna konferens? Vad ska tas upp och hur? Vad ska deltagarna ta med sig när de går därifrån? Vad ska de veta, känna och göra?
  2. Sätt ramverket. Hur många deltagare räknar ni med? Och vad har ni för budget? Är det några andra måsten eller önskemål som ska tillgodoses?
  3. Ta hjälp av en eventbyrå. Med våra tjänster och expertis blir det lättare att hitta en passande lokal, roliga aktiviteter och organisera dagarna för att de ska bli så innehållsrika och lärorika som möjligt. Vi tar tar fram förslag och offerter till er för att se över.
  4. Gör gärna en inspektion av lokalen! På så sätt kan ni kontrollera att det verkligen är vad ni är ute efter och att den kommer fungera bra för de aktiviteter som ni planerat in. När ni gjort detta kan ni med gott samvete bekräfta det upplägg och lokal som passar er bäst.
  5. Välj ett tema – en röd tråd. För att göra något annorlunda och för att fånga deltagarnas intresse kan det vara en god idé att sätta ett tema eller röd tråd för konferensen.
  6. Jobba tillsammans med oss på SPG Event för att få en så bra konferens som möjligt och säkerställ att alla deltagare lämnar konferensen med rätt känsla och information.

 

Vill du ha tips om lokaler för konferens i Stockholm city?

Här kan du hitta lokaler för ert kommande event i stockholm. Vill du ha ett skräddarsytt förslag eller har frågor om hur vi kan hjälpa er med ert kommande event är du välkommen att kontakta oss, antingen på mail eller i chatten!

Vi ser fram emot att höra från dig!