Case: Centigo - Business Wellness Awards

Business Wellness Awards

Business Wellness är Centigos sätt att se på vad som kännetecknar framgångsrika företag. Inom Centigo och Business Wellness Group har de samlat på sig över tusen års erfarenhet av att hjälpa företag framåt. Utifrån deras erfarenheter har de utvecklat en modell som analyserar ett företags förmåga att nå långsiktig framgång – denna modell kallar de Business Wellness, och nu skulle detta koncept lanceras i ny tappning.

Centigo

Vårt uppdrag

SPG Event fick i uppdrag att ta fram ett koncept för den gala som för första gången skulle arrangeras av Centigo – Business Wellness Awards. För Centigo var det viktigt att galan inte skulle kännas som vilken traditionell gala som helst, utan en som en frisk fläkt med fokus på wellness och utveckling.

SPG Events arbete påbörjades redan vid framtagning av logotyp och grafisk profil för tillställningen och konceptet – och togs vidare genom eventkoncept, inbjudan, tema, mat och dryck samt gästupplevelse.

Arbetsnamnet för konceptet landade i ”En försmak av sommaren”, där gästen togs från den krispiga vårmorgonen, genom sommardagen till midsommarnatten – för att knyta an till känslan av välmående, utveckling och framtidstro. Gästerna fick uppleva alla tre delar i takt med hur kvällen fortgick och maten serverades. Tillsammans med Gamla Riksarkivet och Rescued skapade vi en middags- och barmeny i samma anda, där gästerna fick plocka morötter direkt ur ”jorden”, klippa sina egna örter till salladen och sippa på cocktails gjorda på ”räddade äpplen”.

Lokal, dekor, puls, serveringar – allt förändrades i takt med att kvällen gick för att ta gästen genom alla delar av en härlig sommardag. Allting självklart med ett hållbarhetstänk i bakhuvudet där inget engångsmaterial nyttjades, matsvinn undveks så långt det gick och till och med bordsdekoren var en del av det gästerna tog del av under middagen för att själva krydda sin måltid. Ingenting lämnades åt slumpen eller soptunnan!